Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Methodeschool --- Freinetonderwijs --- Tekenen --- Didactische werkvorm
Choose an application
Mantelzorg: zwaar, moeilijk en belastend? Dat is soms inderdaad het geval en ook de gangbare benadering van mantelzorg. Maar dat doet geen recht aan de ervaringen van veel mantelzorgers die ook genoegen beleven aan het zorgen voor een ander of daar trots op zijn. Het Expertisecentrum Mantelzorg ging aan de slag om, samen met mantelzorgers en beroepskrachten, te achterhalen wat nu maakt dat mantelzorg prettig blijft of weer wordt. Of in jargon: hoe blijft de mantelzorger vitaal?LandkaartenOp weg naar vitaliteit biedt een creatieve manier om te reflecteren op mantelzorg: met behulp van landkaarten. Je kunt deze landkaarten als beroepskracht gebruiken in het gesprek met mantelzorgers of je kunt er als mantelzorger zelf mee aan de slag.De kaarten zijn ingedeeld naar vier themas" lichaam" hoofd" hart" zielBij ieder thema vind je diverse inspiratievragen. Deze zijn opgebouwd van concrete naar meer abstracte vragen.De landkaarten in 'Op weg naar vitaliteit' bieden een sleutel naar een andere beleving van mantelzorg. Ze laten mantelzorgers stilstaan bij vragen als Hoe blijf ik gezond? en Wat geeft mij houvast?. En ze inspireren mantelzorgers om hun eigen verhaal te vertellen over vitaliteit. Het is bij deze werkvorm het proces dat telt en niet de uitkomst. Onderweg krijgen de mantelzorgers nieuwe inzichten en ideeën over wat voor hen belangrijk is om vitaal te blijven en dat geeft energie.Over mantelzorg en vitaliteit zijn ook filmpjes gemaakt. Kijk voor meer informatie op de website van Expertisecentrum Mantelzorg.
Mantelzorg --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Werkvorm
Choose an application
Onderwijsstrategie --- Lesgeven --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl
Choose an application
Literatuur --- Didactische werkvorm --- Français langue étrangère
Choose an application
This practical handbook is designed to help anyone who is preparing to teach a world history course - or wants to teach it better. It includes contributions by experienced teachers who are reshaping world history education, and features new approaches to the subject as well as classroom-tested practices that have markedly improved world history teaching.Bron: https://www.taylorfrancis.com/books/9781315700472
Didactics of history --- Geschiedenis --- Didactiek --- Wereldgeschiedenis --- Didactische werkvorm
Choose an application
Coöperatief leren --- Haarzorg --- Didactische werkvorm --- Bio-esthetiek --- Beroepssecundair onderwijs
Choose an application
Teaching children how to learn is a groundbreaking book offering Primary language teachers a new and practical methodology based on the importance, now universally recognized in curricula around the world, of teaching children how to learn.Three distinctive parts take teachers through a step-by-step approach to understanding, implementing and reflecting on learning to learn. It shows how learning to learn can be achieved through a "Plan, Do, Do More, Review and Share" routine.Teaching children how to learn is a rich Teacher Development resource book, combining theory, practical classroom-ready activities, models for teachers, interactive Teacher Development activities, keys and model answers:Part A:- presents the theoretical and methodological concepts of learning to learn- elaborates a framework of teaching principles for planning and implementing learning to learn systemically and explicitlyPart B:- provides teachers with 30 models which enable them to help children learn to learn- includes 'Wilbur?s Toolkit' with over 60 ready to use activity worksheets and record pages. These resources are available online to download and photocopy.Part C:- contains a range of interactive activities to assist teachers in their personal and professional development- includes a Teacher?s Toolkit with keys, model answers, lesson plans and interactive dialogue with the authorsBron: https://www.deltapublishing.co.uk/titles/methodology/teaching-children-how-to-learn
Engels --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Leren leren --- Didactische werkvorm
Choose an application
Biologie --- Natuurbeleving --- Natuur- en milieueducatie --- Buitengewoon onderwijs type 2 --- Didactische werkvorm
Choose an application
Talentontwikkeling --- Hoogbegaafdheid --- Motivatie --- Leermethode --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Didactische werkvorm --- Mentaliteit --- Cognitieve ontwikkeling
Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|